Honey Paj's Xider Xpert Lime

Hej på er!

Hoppas att allt är bra med er idag. Här är det ganska bra, förutom att jag har lite ont i magen :(. Jobbigt.., hoppas att det försvinner snart.

Som ni vet så var vi ju och tittade på de små valparna hos Gunilla igår. Nu är dom 7 veckor gamla. Dom är verkligen fina allihopa. Fast denna hanen som jag ska ha blir nog bra för mig med tanke på att jag ska ha honom till utställning. Tror att han kommer bli en liten stjärna. 
Diesel och hans kommande "lillebror" verkar funka fint tillsammans :). Dom började redan leka med varandra igår. Kul för Diesel också att det kommer någon som är mindre än han själv, så att han får känna sig "störst" någon gång :). Fast "lillbrossan" kommer säkerligen växa om honom ganska fort ändå.

Har funderat på lite olika namn till den nya lillkillen och velat mellan två olika. Fast nu har jag nästan bestämt mig för att han ska heta Lime, som han även heter i stamtavlan (Honey Paj's Xider Xpert Lime). Jag vet ingen annan hund som heter det. Tycker det är kul med ett namn som ingen annan har ;).

Idag har vi inga planer alls. Tror bara att det blir en lugn, skön dag. Vädret har ju klarnat upp :). Nu skiner solen igen. Härligt! :)

Nu ska jag klicka hem lite hund-grejor från nätet och ta en iskall Cola ;).


Honey Paj's Xider Xpert Lime 7 veckor.









Här ligger Lime med sina kullsyskon. Lime i mitten ;).




Lime är nyfiken på Diesel (Diesel rumpa som är med på bilden :)).


Pinglan och Diesel nosar på lillkillen.








Kommentarer
Postat av: Stephanie

Naaawe så söt lille Lime är. Jätte fint namn :-D

2008-08-06 @ 12:19:41
URL: http://vincitamore.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Åh så söt han är, han kommer passa bra i ert gäng! Jo valparna mår fin fint. har börjat äta nötfärs med äggula nu :) har lagt upp nya bilder. Kram!

2008-08-06 @ 12:50:18
URL: http://soffanlife.blogg.se/
Postat av: Stephanie

hundrana är helt underbara :-D...

Jag har gärna en önska om att få en vavve efter Killer. Vill gärna ha en mörk vavve. (som killer är)Vita och choklad bruna vavvar är också underbara.

Tja.. min man vill ha en låghårig till. Jag tror jag vill ha en kortis. Men dom är lika fina båda. Vi får se vad det blir. Man har ju små önskningar nu. Men dom kan ju ändras så jag vill ha en annan typ sen.

Vill jätte gärna ställa Viggo. Han är ju inte en "uställnings hund " Precis, men de hade varit kul att testa. Men jag känner mig lite feg och har glömt hur man gör när man ställer.

Nu ska jag försöka få tiden att gå...

2008-08-06 @ 13:53:32
URL: http://vincitamore.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Jag tror inte jag ska ställa på sofiero, detta med valparna kostar otroligt mycket och jag är otroligt pank tyvärr :D men jag ska nog dit och titta iaf! Vilka ska du ställa? Lime är ett fint namn förresten. Kram

2008-08-06 @ 14:13:25
URL: http://soffanlife.blogg.se/
Postat av: josefine

så fin han är! häftigt att det kan bli så olika färger på valparna i en kull :P . spännande med en till ju :) men ja hörde att du inte ska alla hemma hos dig, bara två lr hur va det? :) ses snart ! kram

2008-08-06 @ 17:21:09
URL: http://jooseeefiine.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag tror att killer va bruk för avel igen i september 2009. Det passar mig perfekt. OOOM jag inte vill ha innan förståss :-P....



Med huset går det bra, det är i stortsätt klart. Ska bara visas ett intyg till och det ska jag hämta i morgon. Så förhoppningsvis är det klart helt till helgen. Ett litet hinder till och hoppa bara.....

he en trevlig kväll...

2008-08-06 @ 22:28:59
URL: http://vincitamore.wordpress.com/
Postat av: josefine

Okej :) hon som ska börja samma som dig heter sahra kullborg och bor i hbg :P mina stövlar är köpta på dinsko för 399kr :D så fina så man lite längtar till man kan använda dem:) hehe. kram

2008-08-06 @ 22:44:07
URL: http://jooseeefiine.blogg.se/
Postat av: Anneli

Så söt han är. Lime tycker jag är ett jättebra namn.

2008-08-06 @ 23:02:17
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0