Omvårdnad av doggisarna

Hej på er!

Lime vaknade vid 9-tiden idag. Jag gick ut med honom och sen tyckte jag inte att det var lönt att gå och lägga sig igen, så vi stannande uppe ;). Lime fick mat och sen busade han för fullt med sin lilla anka. Haha. Niklas, Jasny & Diesel sov fortfarande. Efter en stund vaknade Jasny och strax där efter vaknade Diesel. Niklas var inte uppe förän vid halv 12!... Plus att han fortfarande var trött när han gått upp. Kan inte förstå det?

När vi hade ätit frukost körde vi och handlade lösgodis, Pepsi, ben till hundarna och lite annat smått och gott.
Niklas skulle se Formel 1 på TV som började vid 14.00. Därför ville jag ha godis så att jag inte skulle bli allt för uttråkad :P. Fast det blev inte att jag var något sällskap när han satt framför TV´n. Istället var jag och vovvarna ute på en skön promenad nere i skogen.
Förresten jag höll ju nästan på att glömma att berätta att Lime har lärt sig gå i koppel idag :). Han lärde sig det på ca 10 min. Trodde inte att det skulle gå så fort att lära honom det. Fast han får ju inte gå promenader än, eftersom han bara är 10 veckor. När han är 12 veckor ska han vaccineras och efter det får han börja följa med så smått på promenader. Fast valpar under 6 månader ska ju inte motioneras, så han får inte gå hela tiden.

Har nyss klippt klorna på alla tre hundarna och badat Jasny & Diesel. Dom blev så smutsiga efter att vi gått i skogen, så det var lika bra att bada dom. Nu är dom rena och fina och luktar så underbart gott :).


Jasny & Diesel låg i solen på balkongen tidigare idag:).
 Lime låg och sov där inne.







Lime ute på balkongen.




Kommentarer
Postat av: Diana

Så härligt att se dina fina bilder på vovvarna! =)

2008-08-24 @ 16:08:44
URL: http://fantasio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0