Rädsla


Hejsan!

Igår eftermiddag hände något som gjorde mig fruktansvärt rädd. Det var så att lille Diesel började kissa inne, och det var inte lite kan jag säga... Han kissade stora mängder flera gånger med bara en halvtimme mellan gångerna. Jag kunde inte förstå varför han gjorde så och att det var så stora mängder. Plus att det var så ofta. Min första tanke var att det kanske kunde vara diabetes. Fast jag tyckte ändå att det inte stämde, eftersom han inte drack särskilt mycket. Dessutom var han inte ett dugg slö. Han busade på med Lime precis som vanligt.

Vi bestämde oss för att avvakta under natten och se hur det var med honom idag. Jag tror att det var bra att vi inte åkte in med honom till djursjukhuset igårkväll, eftersom han inte har kissat inne alls idag. Han har kissat ute och lika ofta som han brukar göra. Dessutom har han inte druckit alls mycket.

Jag tror att han blev nedkyld när vi var på långpromenad igår. Han är ju så liten och inte lika starka som Jasny & Lime. Han tåler inte lika mycket. I fortsättningen kommer jag att bära Diesel emellanåt när vi går långa promenader.


Diesel 6 veckor med en vikt på 510 gram...
Idag väger han 1,4 kg och ser med andra
ord ut som en 4 mån valp :P.



7 veckor med en vikt på 605 gram.



Kommentarer
Postat av: Alisa -[GOD FORTSÄTTNING]-

Hehe vad bra att det inte var något allvarligt. Vår skrutta var dålig igår med, hon spydde och bajsade inne. Men idag mår hon bra igen!



Hehe vad liten han var. Vår lilla Giz vägde 600 gram vid 8 veckor:) hehe

2008-12-29 @ 14:45:16
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Diana

Åhh stackars lillkillen! Skönt att han är bättre. Pussa han massor!

2008-12-29 @ 17:52:52
URL: http://fantasio.blogg.se/
Postat av: josefine

va skönt att det inte var något allvarligt. han blev säkert kall som du själv skrev, vet man ju själv om man blir kall om baken länge och så, känner man sig kissig och så mkt. Hittade en fin jacka i stan :) inget annat. Hittade ev. ett nyårslinne, men ska först se gina på väla imorgon innan jag köper det för de kostar 300kr. händer ikväll? kram

2008-12-29 @ 19:10:12
URL: http://jooseeefiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0