Hundsim & bad

Har varit på stranden (hundbadet här i Rydebäck) med Martin, Evie, Jasny, Diesel & Pinglan. Martin & Evie skulle dit och bada med Pinglan också frågade dom mig om jag ville följa med. Först var jag lite tveksam, eftersom jag trodde att det skulle vara kallt i vattnet. Tur att jag följde med, för det var riktigt skönt i vattnet! :) Inte ett dugg kallt.
Hundarna tyckte nog också att det var härligt att bada och få simma lite. Diesel gick i helt av sig själv. Sen när han märkte att han inte bottnade längre så började han simma :).
Jasny & Pinglan var lite mer reserverade. Dom ville inte gå i av sig själva, så vi fick bära dom. När vi kommit ut en bit släppte vi dom, så att dom fick simma och svalka sig lite. Tror att dom uppskattade det efteråt i alla fall ;).
När vi kom upp på stranden igen så rullade dom sig i sanden och var inte så mesiga längre.

Som tur var hade jag kameran med mig, så jag fick till lite bilder ;).

Lille Diesel simmar.




Grabbarna i vattnet.


Vovvarna vilar hos Martin & Evelina en liten stund :).


Jasny simmar på ;).




Evie och en blöt Pingla ;).


Våta Jasny =).


Grabbarna grus och Martin under vattnet.


Disse-mannen igen :).




På stranden efter badet.


Har man rullat sig i sanden måste man såklart rista av sig också ;).


Kommentarer
Postat av: zimba

Ser härligt ut. Zimba tog sitt premiärdopp i söndags. Tyvärr hade jag ingen kamera med.

2008-07-29 @ 18:08:55
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Anneli

Vad härligt alla hundarna ser ut att ha. Mina hundar har inte badat ännu. Ni verkar inte ha drabbats utav några alger, eller?

2008-07-29 @ 20:47:38
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Natalie

Heloo!!



Tråkigt att det inte gick så bra på utställningen. Speciellt att kritikerna var så lika. Man vill ju gärna ha valuta för pengarna. Tyvärr är det ju så på inoficiella utställningar att domarna inte riktigt vet vad de ska titta efter. Det finns en chihuahua som vann över Gucci en gång på en inoficiell. Den har alltid fått tvåor på internationella och nationella utstälningar. Så då känns det ju lite som att de inte vet vad de gör då. Men det är bra träning!



Om jag ska ha en vavva till ska det vara en korthårs hane. Mer vet jag inte. Hade varit kul att han en avkomma av Gucci men vi får se vad det blir.

Finns bilder på min blogg nu med Guccis valpar från senaste kull. Tror mycket på hanen faktiskt. Han är riktigt fin.



Ska du till Ronneby? Hur långt är det mellan oss?



Kram

2008-07-30 @ 21:56:34
URL: http://guccilove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0