Utställning i värmen

Hejsan!

Gick upp vid halv 7 imorsse, för att bege oss till hundutställningen i Falkenberg.
Det var utan tvekan den sämsta utställningen jag har varit på! Domaren tyckte inte om små hundar, det märkte man. Han kunde inte heller bedömma dom. Han skrev i princip likadan kritik på både Pinglan, Häxa och Diesel. Troligen var han bättre på brukshundar. Där var nästan bara sånna också.
Diesel fick en 1, Häxa fick 1med HP och blev Bästa tik 2. Pinglan blev BIR. Trots att dom fick dessa placeringarna, så var deras kritik skriven likadant i stora drag. Men, men...det var ju bara en inofficiell i alla fall.

Det var väldigt dåligt organiserat på denna utställningen (därför jag skrev att det var den sämsta utställningen jag varit på). Dom hade bara en ring och endast en domare. Det gjorde så att det tog väldigt lång tid. Diesel ställdes tidigt på förmiddagen. Sen fick vi vänta flera timmar tills det blev dags för Häxa och Pinglan. Det var riktigt dåligt!! Vi var så sura allihopa.
Det som var bra med utställningen var att där var en massa träd, så att hundarna fick skugga.

Förresten jag skrev igår att mami bara skulle ställa Häxa, men hon hade glömt att hon anmält Pinglan också.. Haha. Så det var ju tur att vi tog med Pinglan! Först hade vi tänkt att hon och Jasny skulle få bli hemma.

Diesel & jag i ringen.




Diesel på bordet.


Står fint.


Diesel ligger i pappas knä.


Lille Jasny.


Jag.


Fina Pinglan som blev BIR.


Jag och Diesel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0