Onsdag

Hej på Er!

Vaknade vid halv 10 idag och klädde på mig och gick en lång runda med grabbarna. Vi gick till Stenbrottet, som jag berättat om tidigare :). Det finns två olika stenbrott här. Det första ligger lite längre upp på åsen. Där finns även en sjö. Det andra ligger en bit in i skogen här vid oss. Det tar ungefär 20- 30 minuter att gå dit.

Jag vågar knappt ha hundarna lösa här i Åvarp, för jag är så rädd att det ska komma rovfåglar och ta dom... Här finns ju en hel del sånna fåglar. Dom är ju verkligen inte små om man säger så... Det är min värsta mardröm att något sånt ska hända. Funderar på om jag ska köpa varsin lång lina till hundarna, så att dom ändå kan få springa fritt.
I Rydebäck kan dom ju springa lösa som tur är. Mami och papi har en enormt stor trädgård. Hundarna trivs verkligen i den trädgården.

Har hunnit städa hela lägenheten nu i förmiddags också ;). Så nu är här fint till midsommar. Vi ska dock inte vara hemma då. Ska tillbringa midsommarafton tillsammans med Evie & Björn och Martin (brossan) & Josse (Martins flickvän). Vi ska vara hemma hos Björn. Blir att äta gott och dricka lite ;). Om vädret tillåtet det så kommer vi nog att grilla.

Nu ska jag baka chokladbollar :). Är enormt sugen på det.


Bilder från Stenbrottet idag:

Stenbrottet och en Jasny.





Jasny springer.


Disse :).







Kommentarer
Postat av: josefine

heej :) ja det ska bli mkt trevligt och gott :). Jag hade gärna druckit , men så e det ju det med att komma dit och hem .. går nog ente att fixa, så jag sa att då får jag ju köra :P. tyvärr, men verkar som att det får bli så :P. Hur blir det med mat och så? som på nyår? ni köper och så får ni pengar lr? :) kram

2008-06-18 @ 13:44:17
Postat av: josefine

Nej , det verkar inte som att någon kan köra :s.. Men om vi inte grillar, har de så att man kan tillaga något då? alltså ugn och sånt man kan använda:P. Ja men det låter ju bra. Vad ska ni käka? Midsommarmat, som köttbullar, prinskorvar och nypotatis? :P. Men då tar man med allt som man ska äta själv, även godis, jordgubbar och sånt och dricka? Jo vi har fått reda på det:P Ska där vara någon mer hemma hos björn än vi? :) kram

2008-06-18 @ 14:46:45
Postat av: zimba

Så trevligt det ser ut i skogen. Hur kommer man dit från Helsingborg? Verkar vara ett mysigt ställe att åka med Zimba

2008-06-18 @ 21:07:20
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Maria

Svar till Zimba:

Ja det är väldigt trevligt där :). Från Helsingborg får man köra 109:an hela vägen. När man kmr fram till rondellen kör man vänster. Sen följa skyltarna mot billesholm. Sen ska man nog köra mot N vram tror jag. Är så svårt att förklara. Inte lätt att hitta dit ska jag säga... Men det heter Åvarp :).



Kram

2008-06-18 @ 21:45:38
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0